Khamis, 10 Januari 2013

Sikap Wanita Yang Disukai Dan Tak Disukai Lelaki


Baik lelaki mahupun wanita, dalam mencari pasangan hidup ne memang setiap orang ade tetapkan ciri pasangan yang dia nak. Kalu kat mata lelaki, ade specific sikap wanita yang diorang suka dan tak suka. So wanita kat luar sane bleh laa take note ye ()っ...

Lelaki suka wanita yang: ‎ 
Sejuk mata memandang :)
❤ Sikap kelakar

❤ Budi pekerti dan kesopanan

❤ Murah hati

❤Senyuman manja

❤ Pandai memasak

❤ Pandai dalam mengenakan pakaian

❤ Penampilan/imej yang sesuai dengan citarasanya

❤ Tak mudah naik angin

❤ Seorang wanita yang sanggup meminjamkan keretanya pada lelaki bila kereta laki tersebut rosak

❤ Tak terlalu seksi dalam berpakaian

❤ “Tak apalah, tadi U dah belanja I makan, jadi sekarang biar I belanja tiket wayang”

❤ Wanita yang dapat menjalin hubungan rapat dengan ibu atau keluarganya

❤ Berwawasan atau bercita-cita tinggi

❤ Mempunyai keyakinan diri yang tinggi

❤ Tahu menjaga maruah diri. Bersemangat dan tak mudah mengalah dalam situasi yang tertekan.

❤ Sentiasa berada di sisinya saat duka dan gembira

❤ Tak berleter walau terpaksa menghantar lelaki ke lapangan terbang pada 2 pagi

❤ Sediakan secawan teh atau kopi tanpa disuruh oleh lelaki

❤ Wanita yang mengambil berat tentang lelaki

❤ Sikap keibuan

❤ Sukakan kanak-kanak

❤ Suara lembut tanpa dibuat-buat

❤ Pandai membawa diri. Tak kekok dibawa ke mana pun

❤ Boleh dibawa berbincang dan memberi pendapat

❤ Memberi sokongan moral dalam apa jua usaha yang dilakukan lelaki

❤ Tak memperkecilkan kelemahan lelaki sebaliknya menerima seadanya diri lelaki tersebut

❤ Tahu bersyukur

❤ Pandai berjimat-cermat

❤ Tak mengharapkan lelaki dalam semua hal

Lelaki tak suka wanita yang:

cara tengking tue dah mengalahkan harimau dah ne ish2x 
* Wanita yang suka mengumpat

* Sombong dan bongkak

* Menunjukkan sikap yang terlalu memiliki

* Wanita yang melayan lelaki seperti alas kaki

* Wanita yang suka menunjuk-nunjuk untuk dapatkan perhatian

* “Tak bolehkah U lakukan sesuatu yang betul!”

* “Jangan cuba beritahu I apa yg patut I lakukan dan yang tak patut I lakukan..”

* Wanita yang hipokrit

* Pembohong dan suka mencari alasan

* Terlalu ingin mengetahui hal peribadi si lelaki

* Sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka

* Kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang

* Pengotor dan pemalas

* Tak bertanggungjawab langsung

* Tak pandai mengemas

* Terlalu bebas dan kuat bersosial hingga tiada batasan pergaulan

* Kuat berleter walau hal remeh temeh

* Boros berbelanja

* Tak tahu memasak

* Sikap manja yang terlalu menyakitkan hati

* “Queen Control” atau suka mengarah-arah

* Tak pandai bergaya atau selekeh

* Suka bermekap tebal sehingga hilang keayuan asli

* Suka mengungkit-ungkit hal-hal lalu

* Panas baran

* Kuat merajuk dan sukar dipujuk

* Terlalu pendiam sehingga susah untuk berkomunikasi

* Tak mahu mengakui kesilapan dan ego

Itulah antara sikap pada wanita yang lelaki suka dan tak suka. Jadi wanita kat luar sane yg nk menambat hati jejaka pujaan, kena beringatlah tentang sikap yg diorg tak suka ne ye..Ade banyak lagi je sikap tue sbb manusia ne ade pelbagai karenah dan perangai dia so pandai2x lah pikirkan sendiri ye huhu..Apapun, jadilah diri sendiri dan buang sikap buruk yg ada dlm diri..Peace No War :)..

2 ulasan:

  1. nice entri + sangat_sangat bermanfaat :)

    najihah da follow sinie [ 248 ].

    najihah punye links : http://nurulnajihahadam.blogspot.com

    BalasPadam

Buka Cbox
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Video Terbaru AwaNiBiRu

Video AwaNiBiRu Yang Lain?

Loading...