Isnin, 30 Januari 2012

8G Pada Lelaki Yang Tidak Disukai Wanita

Queen & King & Love
1. Garang

( garang tak bertempat, suka mencarut, suka cari gaduh, cakap kasar, suka marah2 tak bertempat, silap sikit tak boleh… macam ler dia betul semua, dsb) Lelaki perlu menginsafi diri bahawa wanita bukan alat untuk melepaskan kemarahan atau perasaan geram, sebaliknya dihargai dan dilayan dengan lemah-lembut.

2. Ganas

(kaki pukul, dengan perempuan pun nak tunjuk kuat sebab tahu perempuan bukan lawannya) Lelaki bersikap ganas memang perkara utama yg dijauhi wanita sebab tak mahu mata biru atau badan lebam-lebam bila dah kahwin. Tidak kasihankah lelaki pada wanita yang lemah? Wanita bukan lawan lelaki sebaliknya lelakilah yang patut melindungi wanita.

3. Gementar

(takut sangat, tak yakin diri sendiri, tak percaya kebolehan diri, bergantung pada orang lain, dsb) Contohnya, depan perempuan, lidah kelu sampai ayat yg dilafaz kan pun tak jelas isi butir. Lelaki perlu mengatasi rasa gementar.

4. Gabrah

(tak pandai buat keputusan sendiri, ikut pendapat perempuan saja) Perempuan tak suka lelaki yang tiada keyakinan diri atau cepat panik menghadapi sesuatu perkara.

5. Gentleman tiada

(langsung tak gentle, p entingkan diri sendiri, ambik kesempatan, dsb) Kalau masa bercinta tak gentleman, inikan pula kalau dah kahwin nanti. Lelaki perlulah menghormati wanita selayaknya. Sudah pasti wanita itu juga akan menghormati lelaki dengan perasaan hormat lagi.

6. Gerumal

(bahasa kedah -bohong atau tipu. Suka tipu perempuan untuk kepentingan diri sendiri. Sekali dua boleh maaf, tapi ni berkali2.) Lelaki tidak boleh menggunakan alasan bohong sunat utk melepaskan diri sebaliknya belajarlah untuk menjadi jujur dan bercakap benar dengan wanita. Bukankah berani kerana benar, takut kerana salah? Jika asyik membohongi wanita, sudah pasti kepercayaannnya kepada anda akan musnah.

7. Ganggo

(keterlaluan- lembut sangat, pemalu sangat, pendiam sangat, macho sangat, dll)Perempuan pun naik lemas jika lelaki bersikap keterlaluan dalam sesuatu hal. Cubalah bersikap sederhana dan mengimbangi karektor diri anda dengan baik.

8. Gatal

(miang keladi ngan perempuan lain selain dengan isteri)Tak boleh tengok perempuan dahi licin atau anak dara, mulalah pasang niat nak mengorat. Anda perlu ingat, kadangkala perempuan berpura2 melayan anda kerana ada udang sebalik batu. Mungkin dia materialistik dan cintakan duit anda sahaja. Fahamilah perasaan isteri atau pasangan anda yang mencintai anda sepenuh hati! Bukankah lebih baik menggoda isteri sah anda daripada menggoda perempuan lain yang bukan hak anda.

6 ulasan:

  1. yg no. 8 tu sya krg stuju.. bkn kah dlm islam sndiri mngalakkan poligami jika llaki itu mampu??? dlm istilah itu llaki itu bknlah gatal tpi x salah jika mncari jodoh, krn dlm dunia nie pun msih rmai org prempuan dri org llaki.. msih rmai janda dan anak dara tua.. sbb itu islam agama yg indah, spaya wanita lain dpt mrasa belaian kasih sayang llaki.. ^_^ 

    BalasPadam
  2. Memang 100% setuju, tapi keberangkalian untuk katakan yang lelaki MAMPU bukan senang nak carikan. Kebanyakkan yang berpoligami sebab nafsu semata-mata tapi tidak salah untuk berpoligami, yang penting dapatkan izin isteri dahulu, biar si dia mampu terima dengan redha... :)

    BalasPadam
  3. lelaki klu mampu xapa klu x menjenkelkan adalah

    BalasPadam
  4. kebanyakan lelaki memang mata keranjang. alhamdulillah jika nk menegakkan hidup perempuan yg tidak bersuami yang ada anak dan susah. tapi bila berjalan2 bawak anak bini kat sebelah mata melilau tu...tk berapa nk sokong sgt perbuatan tu...

    BalasPadam
  5. that's right... heheheee... dan org prempuan kna faham.. llaki khwin stu lgi tu kdg2 bkn ikut nafsu tpi lbih kpda blas kasihan.. tpi klu sda khwin empat msih jeling cewe, aaa, itu bgi pelempang sma dia bru tau sdar... hahahaaa...

    BalasPadam
  6. yup btoi lelaki leh kawin 4..jd tak ada istilah gatai @ miang,tapi bergantung pada niat org tu,kalo btoi nak jadi kan isteri tak pe,tapi kebanyakan nak bersronok2 je..yg tu mana boleh...islam itu mudah,tapi jgn kita permudah2kan...kalau kita nak cr btoi2 ikut cara islam br btoi....

    BalasPadam

Buka Cbox
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Video Terbaru AwaNiBiRu

Video AwaNiBiRu Yang Lain?

Loading...