Rabu, 13 Julai 2011

Gigitan Hangat : Akhil Hayy Tetap Bersabar

Akhil Hayy
Hampir dua tahun mendirikan rumahtangga bersama penyanyi, Waheeda, Ustaz Akhil Hayy mengakui dia masih belum terlalu terdesak untuk memiliki anak dalam perkahwinan keduanya ini.

Gembira dengan keadaan keluarganya sekarang, jelas Akhil, yang penting dalam kehidupannya sekarang adalah kebahagiaan dia dan isteri dan mengharap perkahwinan itu terus kekal selama-lamanya.

"Setakat ini masih belum ada apa-apa petanda tentang anak, namun saya tetap bahagia dan bersyukur. Ada ataupun tidak saya tidaklah terlalu terdesak, janji kami bahagia.

"Sekarang saya mrnjaga dua orang anak saya, yang dia anggap seperti anaknya sendiri, jadi dia pun ok sahaja dan tidak ada sebarang tekanan untuk memiliki anak sendiri.

"Soal keluarga juga, kami tidak mempunyai sebarang masalah besar. Masalah-masalah biasa itu adalah, tapi semua rumahtangga mempunyai masalah yang sama, terpulang bagaimana kita mengatasinya,"jelas Akhil yang ditemani oleh isterinya, Waheeda sewaktu di majlis pelancaran program terbaru Oasis yang berjudul Cubaan.

Bercerita tentang program terbaru yang bakal dihoskan olehnya, jelas ustaz muda ini, dia sememangnya teruja untuk menjayakan dakwah sebegini.

"Program sebegini sememangnya baru dalam dunia saya dalam menyampaikan dakwah dan begitu juga dalam bidang pengacaraan. Ia berbeza dengan program-program lain dan ia bukan seperti mana-mana program terjahan yang ada sekarang ini.

"Ia di datangani dengan keadaan santai dan bukanlah berniat untuk memalukan mana-mana pihak tertentu tetapi ia sebenarnya untuk mencari makna dan menyampaikan dakwah secara terus kepada orang awam.

"Program ini 99 peratus realiti dan tidak dirancang dan segala yang dipaparkan adalah realiti dan keadaan sebenar masyarakat di negara ini, tanpa mengira bangsa dan agama,"jelasnya lagi.

Menurut Akhil Hay, biarpun dia gembira menjayakan program ini, dia juga sebenarnya menghadapi sedikit tekanan dan takut untuk terus menerjah orang ramai.

"Tak dinafikan, ada juga beberapa perkara yang saya takuti untuk menjayakan program ini lebih-lebih lagi apabila memikirkan tentang orang yang akan kita terjah.

"Kita tidak tahu penerimaan mereka tentang program ini, dan kita tidak tahu golongan apa yang akan kita terjah, semuanya berlaku pada ketika itu tidak dirancang, jadi kami terpaksa menghadapi semuanya.

"Saya sahut cabaran untuk menjadi pengacara untuk program ini kerana saya rasa ia bersesuaian dengan hati saya, malah bagi saya, sebagai pendakwah kita bukan sahaja berdakwah di masjid-masjid, tetapi juga perlu turun padang untuk mendekati orang ramai,"luahnya lagi.

Akhil Hayy tetap bahagia bersama Waheeda

Cubaan adalah satu program baru terbitan Astro Oasis yang bakal disiarkan pada setiap hari Sabtu, jam 7 malam bermula 16 Julai ini. Program ini menampilkan Akhil Hayy sebagai pengacara, dan akan merakamkan aksi di tempat terbuka untuk menguji orang ramai berhadapan dengan situasi-situasi yang luar biasa.

0 bisikan:

Catat Ulasan

Buka Cbox
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Video Terbaru AwaNiBiRu

Video AwaNiBiRu Yang Lain?

Loading...