Sabtu, 5 Mac 2011

Disaat Aku Mencintaimu : ~ Bersama Dadali

Dadali Band
Selamat sejahtera semua, kali ini, masuk bulan Mac bulan baru sekali lagi kita melangkah ke bulan baru. Adakah dengan aksi dan ragam yang baru? Haha, hanya gurauan sahaja. Tapi ada dalam kalangan kita yang masih lagi bercinta dan berkasih-kasihan, namun ada jugak segelintir yang kecewa dengan cinta dan pasangannya. Kadang-kadang kita tidak sangka yang pasangan kita curang atau meninggalkan kita disaat kita mencintainya dengan sepenuh hati. Kita sayang akan dirinya, dia sudah buat apa yang kita termampu, namun itulah jodoh kita, itulah takdir kita. Terpaksa menerima hakikat dalam pasrah dan hati yang gundah.

Saya pernah mengalaminya, ditinggalkan kekasih hati. Walaupun pedih mengenangkannya, tapi hidup mesti diteruskan. Fuh... saya tak mahu bercerita pasal saya lagi, lau mahu, carilah saya...hehe... Topik kali ini adalah mengenai kumpulan band tersohor Indonesia yang dikenali sebagai Dadali . Mengapa saya mahu menceritakan band ini? Ya, pertamanya lagunya memang rancak jiwang habis !!! Kedua, lagu ini khas daripada seseorang yang telah ditinggalkan oleh kekasihnya hatinya, seorang gadis yang cantik dan peramah. Dia pernah menceritakan kisahnya bersama teman lelakinya, selama 3 tahun dia bertahan, akhirnya... sampai ke hujung penamat. Bilangnya, kekasih hatinya selalu menyakitkan hatinya dan tidak pernah menghargai dirinya. Saya sentiasa mendengar luahan hatinya. Dia seorang yang setia dan pencinta sejati, saya hormati dirinya sebagai seorang gadis yang penyabar dan tabah.



Berbalik kepada Dadali, Dadali terbentuk pada tanggal 11 September 2009 yang dianggotai oleh Dyrga (Vocal), Fadel (Bass), Rickardj (Guitar), Yuda (Guitar), Rixx (Keyboard) dan Oq (Drum). Lagu pertamanya dan mendapat " Hits " paling banyak adalah lagu yang bertajuk " Disaat Aku Mencintaimu " dan paling banyak yang dilayari melalui " Youtube ".


Dalam blog ini juga, saya telah menukar lagu tema daripada Armada - Bukalah Hatimu dengan lagu ini tetapi saya tidak buat " looping ". Jadi ada apa dengan lagu ini? Tidak mengerti sih..... jadi, jom kita dengar lagu ini sambil menghayati liriknya. Mungkin anda yang sedang mendengar dan melihat paparan videonya akan mengerti kisah di sebalik tajuk lagu ini.


Lirik ~ Disaat Aku Mencintaimu

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu

2 ulasan:

Buka Cbox
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Video Terbaru AwaNiBiRu

Video AwaNiBiRu Yang Lain?

Loading...