Selasa, 22 Februari 2011

Bukalah Pintu Hatimu ~ Bersama Armada

Armada
Pernah seorang gadis menghantar mesej dan menyuruh saya poskan video klik lagu Armada  ini, " Bukalah Hatimu " di diding fesbuknya, tapi tidak sempat. Saya muat turun, saya perdengarkan lagu ini padanya melalui " Handphone N93 yang lama " , saya pasang lagunya, dia dengar. Kemudian saya tanya kenapa dia mahu dengar lagu ini. Dia jawab, " Ada seorang kawan baik yang telah lama menunggunya, tapi sekarang hatinya belum terbuka untuk si dia ". Saya tanya lagi , " Kenapa ? ". Dia bagitahu, " Saya belum bersedia untuk menerima sesiapa pun lagi ". Baiklah, saya tidak terus bertanya, tapi saya sentiasa berhubungan dengannya sehingga sekarang, teman tapi mesra, walaupun saya sudah tahu, tapi anggaplah ianya RAHSIA. Wahhh... ke situ pulak saya melencong... sebenarnya saya sendiri suka lagu ni, ada kalanya saya PULANGkan balik lagu ini pada si dia... dia gembira. Tapi macam biasa, TEMAN tapi MESRA. Jadi, kalau anda mahu tahu kenapa saya suka lagu ini dan kenapa si dia memberikan lagu ini pada teman tapi mesra itu, jom perdengarkan !!! Ooppss....sebenarnya, lagu tema blog ini adalah lagu ini sendri... jangan risau, sebaik sahaja anda menunggu untuk lagu youtube ini loading, lagu tema blog akan berhenti sebab saya tidak buat looping, lau mahu dengar kembali, refresh sahaja page ini. Di bawah ini saya poskan video lagu Bukalah Hatimu daripada youtube beserta lirik dan sedikit mengenai profil Armada .




Armada - Bukalah Hatimu

Profil Armada

Credit kepada : musikji

Armada Band
ARMADA hanyalah nama baru di blantika musik Indonesia. Namun personelnya telah lama berkecimpung di dunia musik Indonesia. Terbentuk di Jakarta di pertengahan bulan Oktober 2007, band yang sebelumnya bernama Kertas ini telah meluncurkan album di tahun 2008 lalu berjudul "Balas Dendam" dengan hits single "Gagal Bercinta". musikji.net

Hits tersebut cukup mendapatkan tempat di hati para pecinta musik Indonesia,terbukti berhasil menduduki posisi bergengsi di banyak radio di seluruh Indonesia,dengan periode yang cukup lama.hal ini di karenakan karakter band ARMADA yang begitu kuat dan menyuguhkan aliran music yang Berbeda.

Aliran music yang diusung oleh Armada adalah "Melancholic Pop".Aliran ini di bangun oleh karakter suara sang vokalis dan aransemen music yang begitu terasa melancholic dengan sentuhan musik yang banyak di pengaruhi oleh band - band legendaris dunia seperti The Beatles ,Queen,The Police dan band legendaris dunia lainnya.

Band ini dimotori Andith (DRUM), Rizal (VOCAL), Endra' (BASS), Mai (GUITAR) dan Radha (GUITAR). Tahun 2009, Armada band merilis album kedua 'Hal Terbesar' dengan single andalan 'Buka Hatimu'. (emjhie)
Armada TV Show

2 ulasan:

  1. suka jugak lagu ni.best.
    btw, i follow you back :)

    BalasPadam
  2. Thankz...

    Memang best lagu nie...

    Klik la like sekali FB page, bru buat...

    HUHU

    BalasPadam

Buka Cbox
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Video Terbaru AwaNiBiRu

Video AwaNiBiRu Yang Lain?

Loading...